5 клас.

Зарубіжна л-ра. 5-й клас. 29.03.

Тема. Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри, гра з правилами.



 Як відомо, Льюїс Керролл захоплювався вивченням математик і мови. Він був одним із найшановніших професорів коледжу Крайст-Черч Оксфордського університету. Проте, як справжній науковець, він розумів, що коли людина тільки дотримується певних догм, правил і ніколи не відступає від них, вона перестає творити й вільно мислити. «Усі великі відкриття, — писав Льюїс Керролл, — відбуваються тоді, коли людина йде не тим шляхом, яким йдуть усі, а шукає власний, коли вона знаходить рішення, що суперечать усталеним нормам». Це знайшло відбиток і в повісті «Аліса в Країні Див». У художній мові цього твору повною мірою виявився талант її автора, котрий з допомогою цікавої гри навчив багато поколінь дітей вільно мислити і вчитуватися в кожне слово, а відповідно - краще його розуміти.
 У казковому світі, створеному письменником, немає нічого сталого, правильного. Навіть таблиця множення вже не підкоряється ніяким законам і дає дивні результати: чотири на п'ять - дванадцять, чотири на шість - тринадцять і т.д. «Втім, таблиця множення - ще не аґрумент...». Порушуються не тільки правила мови й математики, але й географічні межі, і тепер столицею Парижа стає Лондон, а Париж - столицею Риму і т.д.
 Знайдіть у прочитаних розділах інші приклади порушення усталених норм і правил (мовних, математичних, часових, просторових та ін.). З якою метою автор використовує цей літературний прийом?

Домашнє завдання.

Скласти таблицю (за зразком):

 Мова Аліси                                                                     Риси характеру Аліси

 "Мишко, люба. Поверніться будь ласка".                    Повага до оточуючих

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу