5 клас.
Зарубіжна л-ра. 5-й клас. 29.03.
Тема. Особливості художньої мови твору. Організація казки як гри, гра з правилами.
Як відомо, Льюїс Керролл захоплювався вивченням математик і мови. Він був одним
із найшановніших професорів коледжу Крайст-Черч Оксфордського університету.
Проте, як справжній науковець, він розумів, що коли людина тільки дотримується
певних догм, правил і ніколи не відступає від них, вона перестає творити й
вільно мислити. «Усі великі відкриття, — писав Льюїс Керролл, — відбуваються
тоді, коли людина йде не тим шляхом, яким йдуть усі, а шукає власний, коли вона
знаходить рішення, що суперечать усталеним нормам». Це знайшло відбиток і в
повісті «Аліса в Країні Див». У художній мові цього твору повною мірою виявився
талант її автора, котрий з допомогою цікавої гри навчив багато поколінь дітей
вільно мислити і вчитуватися в кожне слово, а відповідно - краще його розуміти.
У казковому світі, створеному письменником, немає нічого сталого, правильного.
Навіть таблиця множення вже не підкоряється ніяким законам і дає дивні
результати: чотири на п'ять - дванадцять, чотири на шість - тринадцять і т.д.
«Втім, таблиця множення - ще не аґрумент...». Порушуються не тільки правила мови
й математики, але й географічні межі, і тепер столицею Парижа стає Лондон, а
Париж - столицею Риму і т.д.
Знайдіть у прочитаних розділах інші приклади
порушення усталених норм і правил (мовних, математичних, часових, просторових та
ін.). З якою метою автор використовує цей літературний прийом?
Домашнє завдання.
Скласти таблицю (за зразком):
Мова Аліси Риси характеру Аліси
"Мишко, люба.
Поверніться будь ласка". Повага до оточуючих
Коментарі
Дописати коментар