05.04 Зарубіжна л-ра. 5-й клас.
Тема. Образ ліричної героїні, яка любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
У віршах, як і у прозових творах, є свої герої й героїні. Як правило, вони не мають імен. Автор віршів веде душевну розмову з читачем, використовуючи слово «Я», але це не означає, що він пише лише про себе. У поетичному творі розкриваються почуття, настрої, думки, які близькі й іншим людям.Ліричний герой – особа, думки і почуття, якої виражаються у ліриці.
Головна тема вірша відображена у назві. Але розповідаючи про одне, Цвєтаєва сказала про все. І про себе… Авторка поезії «Книги в червоній палітурці» ще зовсім молода, але вже почала дорослішати, звертається до спогадів про дитинство як про чудове джерело щасливих миттєвостей життя.
Отже, ми побачили перелік художніх творів, музичних композицій, відчули стан душі ліричної героїні, її прагнення віддати своє майбутнє служінню поезії. Не забувайте, що поетеса спо - дівалася пов'язати своє життя з музикою, тому цілком зрозуміло, що її тривожило, чи було правильним присвятити своє життя літературній творчості, поезії.
- У чому суть справжньої поезії? Яке визначення можна дати цьому поняттю? З якими поняттями у вас асоціюється це слово?
П - почуття
О - образність
Е - енергія серця
З - звуки, знаки
І - інтрига
Я - яскравість
Поезія - художньо-образна словесна творчість.
У кожного митця - своє визначення цього поняття: «Поезія - це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі» (Ліна Костенко).
Домашнє завдання. Охарактеризувати образ ліричної героїні вірша М. Цветаєвої "Книга в червоній палітурці", розповісти про свої улюблені книги.
Коментарі
Дописати коментар