22.04. Зарубіжна л-ра. 6-й клас.

Тема. Сучасна література зростання і взаємини зі світом. Астрід Ліндгрен. "Міо, мій Міо". Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. Моральні цінності у творах А. Ліндгрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом. 

Ця повість — перша у творчості Астрід Ліндгрен, написана в жанрі епічне фентезі“Міо, мій Міо” – повість-казка про перемогу добра, справедливості, любові та дружби.

Добре, коли в дитини є і тато, і мама. А якщо дитина — сирота? Коли вона самітна і нестерпно самітна, як-от дев’ятирічний Буссе, головний герой казкової повісті Астрід Ліндґрен? Тоді уява може запросто перенести хлопчика в Країну Далеку, де король — це його тато, а сам Буссе, як з’ясувалося, — справжній принц, Міо.

Тепер хлопчик, навіть коли йому загрожує небезпека і доводиться битися з підступним лицарем Като, здатний подолати будь-який страх, будь-які перепони, бо він уже не самітний.

Тема – пригоди хлопчика в казковій Далекій Країні.

Ідея – віра в перемогу справедливості; розкриття безмежних фізичних і духовних можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших.

Герої “Міо, мій Міо”

Сонячний світ добра: Міо, Бенко, тітка Лундін, тато-король, Юм-Юм, Ірі, Нонно, Ено, Ткаля, Зброяр, діти-птахи

Світ зла і темряви: Тітка Едля, дядько Сікстен, лицар Като, вивідувані, вартові

“Міо, мій Міо” сюжет та композиція

Експозиція. Життя Буссе в родині опікунів

Зав’язка. Тітка Лундін дає Буссе яблуко та лист і Джин перевозить Буссе до Країни Далекої

Розвиток дії. Буссе – Міо в Країні Далекій знаходить батька-короля; друзі та помічники Міо, відповідальність Міо за її долю жителів Країни Далекої

Кульмінація. Міо долає страх і приймає рішення боротися з лицарем Като. Випробування героя на шляху до замку лицаря Като

Розв’язка. Перемога Міо над Като, звільнення дітей

Епілог. Повернення додому, щасливе життя Міо у Країні Далекій

Сюжетний ланцюжок: Дружба з Бенком – зникнення Буссе Вільгельма Ульсона з дому – золоте яблуко тітки Лундін – відчуття самотності – в обіймах духа з Країни Далекої – зустріч з татом-королем – взаємна любов – смуток за Бенком – знайомство з Юм-Юмом і Країною Далекою – слух про лицаря Като – бажання потрапити в Країну Чужинецьку – зустріч з героями Країни Далекої: Нонно, Їрі, ткалею, Ено, Зброярем, зачарованими птахами – на хвилях Мертвого озера – двобій двох лицарів – повернення людей до життя.

Проблематика твору “Міо, мій Міо”

Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини;

роль батьків у житті дитини;

материнська любов та піклування

зображення світу дітей і світу дорослих;

зростання дитини, її взаємини з колективом;

права дитини(на друзів, повагу до себе, на любов);

утвердження моральних цінностей (добро, милосердя, дружба, любов, взаємодопомога, гармонія з природою).

Конфлікт твору. Втілення зла – жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставлений сонячному світу добра

Джерело: https://dovidka.biz.ua/mio-miy-mio-analiz.

Домашнє завдання. Знати про життя та творчість Астрід Ліндгрен. Прочитати твір "Міо, мій Міо".

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу