14.04. Зарубіжна л-ра. 7-й клас.
Тема. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у оповіданні "Фах".
Айзек Азімов розповідає, що людей майбутнього спеціальним способом тестують, встановлюючи їхню здатність набути певної професії. I це зовсім не фантастика. Існують певні методики, за допомогою яких кожен може визначити свої професійні орієнтири і можливості досягти професійного успіху. I зараз є тести, що визначають рівень вашого розуму, тобто інтелектуального розвитку - так званий рівень ІQ. Кожен з вас може за нагоди їх пройти в письмовому чи електронному варіанті. А вам подобається вчитися? Чи хотіли б ви опинитися в ситуації, коли взагалі не треба напружуватися: не треба вчити таблицю множення, бо є калькулятори, навітъ читати не треба, можна подивитися фільм за книгою? Як би ви пропонували розвиватися людині без навчання?
Вирішення проблемної ситуації. Розум, як і м'язи, слід тренувати, щоб він розвивався. Саме для цього вчаться. Азімов описав ситуацію, коли начебто взагалі не потрібно витрачати свої зусилля і час, засвоювати багато навчальних предметів, які, можливо, потім у житті не знадобляться. Все дитинство можна безтурботно гратися, а потім раз - і1 машина за годинку записала в голові усі потрібні знання. Вам подобаються такі умови навчання? Якби у вас був вибір, ви б погодилися на такий спосіб освіти? Чому? А Джордж Плейтен не погодився на «стрічкову» освіту. Чому? - питання уроку.
Освіта – справді істотна проблема. Зараз здобувається стільки знань, що пересічна людина не має змоги опанувати їх. Отже, перед людством небезпека перевиробництва знань. Але ідея, яку розглядає письменник, навіює жах. Виходить, що дитину, як цеберко, наповнюють розчином знань. Нехай так. Нехай це були б базові знання на зразок таблиці множення. Але їй у голову вкладають повний і незмінний блок знань з якоїсь там галузі і жодним звуком не натякають на можливість поповнювати чи змінювати цей обсяг. Світ, змальований А. Азімовим, є тоталітарним, держава контролює навіть вибір фаху, майбутнє, розвиток особистості. Така система освіти та виховання створена для зомбування людей. Ніхто не має права відібрати в людини можливість вибору професії, свого шляху у житті.
Домашнє завдання. Висловити власні міркування про те, що б ви взяли від сучасної освіти в майбутнє і навпаки.
Коментарі
Дописати коментар